זהות (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: דורש קיצוץ מאסיבי - מתאר את הסצינות במקום את העלילה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: דורש קיצוץ מאסיבי - מתאר את הסצינות במקום את העלילה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
זהות
Identity
בימוי ג'יימס מנגולד
הופק בידי קטי קונרד
תסריט מייקל קוני
עריכה דיוויד ברנר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'ון קיוזק
אמנדה פיט
ריי ליוטה
ג'ייק ביוסי
ג'ון הוקס
מוזיקה אלן סילבסטרי
צילום פדון פאפאמיכאל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה קאת'י קונראד עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 באפריל 2003
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט בלשי, סרט מותחן, סרט אימה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו identity
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זהותאנגלית: Identity) הוא סרט מתח-אימה אמריקאי של הבמאי ג'יימס מנגולד אשר יצא לאור בשנת 2003. בתפקיד הראשי משחק ג'ון קיוזק.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלקולם ריברס הוא רוצח פסיכוטי, הממתין לעונש גזר דין מוות בעקבות מספר מקרי רצח קשים שביצע במלון דרכים. הפסיכיאטר שלו, דוקטור מליק, גילה יומן של ריברס. היומן עשוי לגלות למה ריברס ביצע את הרציחות האלו. ד"ר מליק מבקש שימוע מחדש יממה לפני גזר דין המוות ומקבל אותו בליל סערה כאשר השופט כועס על כך שהזעיקו אותו. באותו זמן בדיוק, 10 אנשים זרים נאלצים מכורח הנסיבות להסתתר מפני הסערה במלון דרכים קטן במדינת נבדה.

משפחת יורק (אמא אליס, בן טימי ואב חורג ג'ורג') נתקעו בכביש בגלל תקר בגלגל. בזמן שהבעל מנסה לתקן את התקר, האישה נדרסת על ידי לימוזינה שעברה במקום. נהג הלימוזינה, אד דקוטה (ג'ון קיוזק), פגע באישה לאחר שהנוסעת שלו, השחקנית קרוליין סוזן הסיחה את דעתו מהכביש. דקוטה עוצר את הרכב וניגש לעזור וזאת בניגוד להוראות הנוסעת שלו. דקוטה לוקח את האישה הפגועה ומשפחתה למלון הקרוב למקום, שם הם פוגשים את לארי, בעל המלון.

מצבה של האישה הפצועה קשה והטלפונים לא עובדים. אד מחליט לנסוע ולהזעיק עזרה. בדרך בגלל מזג אוויר הסוער הוא נאלץ לאסוף את פריס (אמנדה פיט), זונה מקומית שנתקעה באמצע שום מקום. פריס מודיעה לאד שהמשך הדרך מוצף אך הוא לא מקשיב לה וממשיך בנסיעתו. בסופו של דבר האוטו שוקע והם נאספים על ידי רכב חולף בו נסעו זוג נשוי טרי, לו וג'ני. הארבעה שלא מצליחים להתקדם עם רכבם בגלל הסערה מגיעים למלון הדרכים.

מעט מאוחר מכן מגיע שוטר עם אסיר ברכבו, הרוצח רוברט מיין. השוטר שמציג את עצמו כהשוטר רודס מבקש מלארי, בעל המלון לתת לו להישאר עם האסיר שלו עד שתחלוף הסערה וזאת בתנאי שהאסיר יהיה קשור. אד תופר את צווארה של אליס שנפגעה קשה מהתאונה. באותו הזמן השוטר רודס מנסה ליצור קשר ולהזעיק עזרה דרך מכשיר הקשר המשטרתי אך ללא הצלחה. כאשר אד מציע לעשות תורנות שמירה ליד מכשיר הקשר השוטר רודס מסרב בתוקף ואומר שיוכל להסתדר לבדו.

השחקנית, קרולין נרצחת לאחר שיצאה מהמלון וניסתה לקלוט אות בטלפון הנייד שלה. אד, ששומע צעקות במעומעם הולך לבדוק ומוצא את ראשה הכרות של קרולין בתוך מכונת כביסה. הוא קורא לשוטר רודס ולבעל המלון לארי. השלושה מוצאים מפתח מחדר מס' 10. חדרו של השוטר בו הוא השאיר את האסיר שלו כבול לאסלה. השלושה רצים לחדר ומגלים שהאסיר הצליח להימלט. אד והשוטר רודס מזעיקים את כל דיירי המלון וממקמים אותם בחדר אחד. זה הרגע בו אד מספר שהוא שוטר לשעבר.

הדיירים ששמעו את החדשות על הרצח בפאניקה, במיוחד ג'ני שנמצאת בהיסטריה. בשלב מסוים ברגע של טירוף יצאה מהחדר ורצה לעבר חדרה (חדר מס' 9) על מנת לקחת את הדברים ולנסוע. בעלה הטרי, לו רץ אחריה בניסיון לשכנע אותה שאין לאן לנסוע וכי הדרכים מוצפות. במהלך שהותם בחדרם שלהם מתפתח ביניהם ויכוח וג'ני נועלת את עצמה בשירותים. לו מתחיל לדפוק על הדלת בחוזקה ואז נעצר. לאחר שקט מסוים היא שומעת את לו אומר למישהו "היי מה אתה עושה פה"? ולאחר מכן דפיקות עוד יותר חזקות בדלת. לפתע נפסקו הדפיקות ושרר שקט. ג'ני פתחה את הדלת בזהירות וגילתה שבעלה, לו מת. ג'ני הצליחה לצאת מהחלון ברגע שהרוצח נכנס לשירותים. צעקותיה של ג'ני הזעיקו את אד ופריס. בזמן שפריס עזרה לג'ני לקום אד רץ בניסיון לתפוס את הרוצח.

בינתיים האסיר, רוברט מיין הצליח לברוח מהמלון לכיוון המדבר. בשלב מסוים הוא ראה מספר בניינים עם אורות ורץ לעברם. לאחר שהגיע, פרץ דלת של אחד מהם ונכנס. רק אז גילה שבאופן מוזר הוא בעצם חזר למלון ממנו הרגע ברח. לפני שהבין מה קרה ראה אותו אד ויחד עם השוטר רודס הכו אותו וקשרו אותו לעמוד. בעל המלון, לארי נודב בעל כורחו לשמור על האסיר בזמן שאד והשוטר רודס הלכו לבחון את זירת הרצח האחרונה. לארי עזב את עמדת השמירה והלך לסגור את המקרר. ליד גופתו של לו הם מצאו מפתח של חדר מס' 9. לאחר שחזרו לחדר בו קשרו את מיין גילו שהוא מת כאשר מחבט בייסבול שהיה לפני כן בידיו של לארי תקוע בתוך גרונו ולידו מפתח של חדר מס' 8 (חדרו של לארי). חשדם עלה שלארי הוא הרוצח לאחר שמצאו אותו ובתוך כליו הארנק של השחקנית קרולין.

לארי ניסה לשכנע את כולם שהוא לא הרוצח. כאשר הבין שלא יצליח לשכנע אותם, תפס את פריס כבת ערובה, הצמיד לה סכין לגרון והמשיך בניסיונו להסביר שהוא לא הרוצח. פריס הפילה את לארי על המקרר מה שגרם לדלת המקרר להיפתח וגופה קפואה של גבר נפלה ממנו. לארי ניצל את הרגע בו כולם נדהמו מהתגלית החדשה והחל לרוץ לעבר מכוניתו. לאחר שהתניע התחיל לנסוע לעבר היציאה מהמלון אך לפתע ראה את הילד טימי עומד בדרכו. אביו החורג של טימי, ג'ורג' רץ לכביש על מנת להציל את טימי אך נדרס.

בחזרה בשימוע של הרוצח מלקולם ריברס, ד"ר מליק מנסה להסביר לשופט העייף והעצבני ולתובע שריברס לא היה מודע למעשיו בשעת רצח. כראיה הוא מראה לשופט את היומן של ריברס בו הוא כותב בשם מספר אנשים ובכתב שונה מהכתב בו הוא הצהיר על הרצח שביצע. מה שמסביר שריברס סובל מפיצול אישיות. באותו הרגע הוכנס ריברס לחדר כשהוא מובל קשור לכיסא גלגלים ולא בהכרה מלאה.

בינתיים במלון, הזרים הנותרים קשרו את לארי לכיסא, משוכנעים שהוא הרוצח. לארי נאלץ לספר שהאדם במקרר הוא בעל המלון האמיתי, גם לו קוראים לארי. הוא סיפר שהפסיד את כל כספו בלאס וגאס והחל לברוח כאשר נגמר לו הדלק והוא עצר בתחנת דלק ליד המלון. כאשר ראה שאין אף אחד בתחנה, נכנס למלון שם גילה את בעל המלון מת. לפתע הגיעו אורחים ולארי נתן להם חדר תוך כדי שהוא מתחזה לבעל המלון. לאחר מכן לארי שם את גופת בעל המלון במקרר עד שתבוא משפחתו אך הם לא הגיעו. במקום הגיעו עוד ועוד אורחים ולארי לא עמד בפיתוי והמשיך להתחזות לבעל המלון. לאחר שסיים לספר את הסיפור כולם האמינו לו מלבד השוטר רודס שהיה משוכנע שלארי הוא הרוצח.

ג'ני טענה שהרוצחים הם רוחות של אינדיאנים שהועברו לאזור לפני הרבה שנים על ידי ממשלת ארצות הברית, מתו בגלל מחסור של מים וקבורים מתחת למלון. אד מחליט שהם צריכים להתרחק מהמלון כמה שיותר רחוק ומורה לפריס, ג'ני וטימי להיכנס לרכב ולנסוע כמה שיוכלו.

השוטר רודס שהיה מחוץ לחדר באותו הזמן שם לב לשלושתם כאשר הם הולכים לכיוון הרכב. השוטר רודס ניסה לעצור אותם בטענה שכולם חייבים להישאר בזירת הפשע אך אד עצר אותו והורה להם לנסוע מהר. בזמן שאד ורודס מתווכחים ג'ני וטימי נכנסו לרכב והוא התפוצץ. לאחר שכיבו את השריפה לא גילו את גופותיהם של ג'ני וטימי באוטו או לידו. מה שיותר מוזר הוא שכל הגופות נעלמו באופן מסתורי.

הזרים הנותרים, אד, פריס, השוטר רודס ולארי גילו שלכולם יש יום הולדת באותו תאריך. כולם חוץ מאד הולכים לנסות ולתקן את החשמל לאחר שברק פגע במלון. אד שנשאר בחדר נכנס לסוג של טראנס, התחיל לשמוע קול של אדם מדבר אליו ולפתע התעורר בחדר השימוע בו ישבו ד"ר מליק והשאר.

הדוקטור ביקש ממנו שיספר מה קרה במלון. אד התחיל לספר את מה שאירעה במלון. לאחר שסיים ד"ר מליק הסביר לו שעקב ילדות קשה הוא פיתח פיצול אישיות. אד מבולבל ואז ד"ר מליק מגלה לנו שאד הוא בעצם אישיות שריברס פיתח. .

לאחר שד"ר מליק מראה לאד את עצמו במראה אד נבהל ולא מבין למה הוא נראה אחרת. הוא לא מאמין לסיפור של ד"ר מליק ומתחיל לספר על כל חייו בתור אד. על ביתו ועבודתו בתור שוטר בלוס אנג'לס. ד"ר מליק מסביר שכל זה לא אמיתי.

ד"ר מליק מסביר לאד שכל אנשי המלון הם אישיות שריברס פיתח והם לא אמיתיים כמוהו. אחת מהאישיות אחראי לרציחות והוא ימות אלא אם כן אד יגלה מי היא האישיות הרוצחת.

ברגע זה אנחנו מוצאים הסבר למה כל אנשי המלון נולדו באותו תאריך וגם מגלים שלכל אנשי המלון יש שמות של מדינות בארצות הברית (אד דקוטה, סוזן קרוליינה, רוברט מיין).

לפתע אד מתעורר במדבר לא הרחק מהמלון וחוזר אליו. בינתיים פריס שמנסה להזעיק עזרה במכשיר המשטרתי ברכב מגלה שהוא נחתך בכוונה, ליד תיבת ההילוכים היא גילתה שני דפים של האסירים שהשוטר היה אמור להעביר וגילתה שהפנים של השוטר רודס מופיעה על אחד מהם. כאשר בדקה בתא המטען היא גילתה א גופתו של השוטר האמיתי.

רודס, מנסה לקחת את המפתחות של הרכב מפריס ולארי ובסופו של דבר יורה בלארי. אד מגיע ומתפתח קרב יריות בינו לבין רודס שבסופו הם פוגעים אחד בשני. הראשון למות הוא רודס. בזמן שאד שוכב על האדמה פריס מנסה לעזור לו אך אד מת בסופו של דבר.

ד"ר מליק יחד עם עורכי הדין משכנעים את השופט שהאישיות של הרוצח נהרגה ומעכשיו ריברס לא יהיה מסוכן יותר. השופט מתרצה, מבטל את גזר דין המוות וממיר אותו בהעברתו של ריברס למחלקה סגורה בבית חולים לחולי נפש תחת אחריותו של ד"ר מליק.

תוך כדי נסיעתו של ריברס עולה תמונה של פריז שגם היא בנסיעה לעבר עיירת הולדתה בפלורידה, שם היא רוצה למצוא בית עם פרדס בו תוכל לגדל תפוזים. בזמן שהיא עוסקת בחקלאות בגינה שלה היא מגלה באדמה את המפתח האחרון במלון (חדר מס' 1) ומגלה לידה את הרוצח האמיתי: הילד טימי כאשר הוא מחזיק מגרפה בידו.

באמצעות פלאשבק רואים הצופים איך רצח טימי את כל הקורבנות. האישיות של טימי שולטת מעכשיו בריברס. ברגע שטימי הורג את פריס, ריברס חונק למוות את ד"ר מליק. נהג הרכב שיושב לצד ד"ר מליק מאבד שליטה ומתנגש בצידי הדרך.

פרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

את רוב הסרט צילמו באולפנים של סרטי סוני אך גם מחוץ לאולפנים במחוז לוס אנג'לס ולנקסטר.

הסרט לא זכה להצלחה גדולה מדי וקיבל 7.3 נקודות מתוך 10. זהו גם סרטו היחידי של הבמאי ג'יימס מנגולד אשר לא התמודד בשום קטגוריה לאוסקר במאה ה21.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]